Stadsvisbewijs, VISpas en lidmaatschap RHV.

U kunt voor € 6,00 een Stadsvisbewijs kopen bij de 2 winkels die onderaan deze pagina staan vermeld.
Met dit Stadsvisbewijs mag u uitsluitend in Rijswijk vissen met 1 hengel en niet op roofvis. (Klik hier om de bepalingen terzake te bekijken).

Als u met 2 hengels wilt vissen dan dient u in het bezit te zijn van de VISpas van Sportvisserij Nederland welke op naam van de Rijswijkse Hengelsport Vereniging (RHV) is uitgegeven..
U mag dus NIET vissen in Rijswijk met de VISpas die bijvoorbeeld op naam van de 's-Gravenhaagse Hengelsport Vereniging (GHV) is uitgegeven (of op naam van  andere verenigingen).

Gedurende 1 oktober t/m 31 maart mag er met de VISpas welke op naam van de RHV is uitgegeven in de vijvers van het Wilhelminapark en het Elsenburgerbos met 3 hengels op karper worden gevist.

Nachtvissen is in Rijswijk NIET toegestaan.

Ook de VISpas is net als het Stadsvisbewijs te verkrijgen bij onderstaande winkels voor een bedrag van € 40,00, u bent dan meteen ook automatisch lid van de Rijswijkse Hengelsportvereniging (RHV). Met de VISpas kan in heel Nederland worden gevist in de wateren die zijn aangegeven in de landelijke lijst viswateren.

Bij aankoopt van de VISpas krijgt u meteen een 'voorlopig bewijs van lidschap / tijdelijke VISpas' mee, u kunt dus meteen vissen. De VISpas wordt na ongeveer 2 weken door Sportvisserij Nederland naar u toegezonden.